1. Uw privacy is belangrijk
Bij MLL nemen we uw privacy serieus. We verwerken uw persoonsgegevens op een eerlijke, wettige en transparante manier. In dit document leggen we uit welke gegevens we verzamelen, waarom we dit doen en hoe we hiermee omgaan. Onder verwerking verstaan we onder andere het verzamelen, opslaan, raadplegen, aanpassen, gebruiken en verwijderen van uw gegevens.
Deze privacyverklaring geldt voor iedereen die in contact staat met MLL: (toekomstige) klanten, leveranciers of vertegenwoordigers van organisaties waarmee we samenwerken.
1.1 Vooraf
Lees deze verklaring aandachtig, zodat u weet waarom en waarvoor we uw persoonsgegevens verwerken. U vindt hierin ook welke rechten u heeft en hoe u die kunt uitoefenen.
We leggen uit welke gegevens we verwerken in volgende situaties:
-
Wanneer u onze diensten gebruikt
-
Wanneer u contact met ons opneemt via de website
-
Wanneer u ons bezoekt op kantoor, een beurs of event
-
Wanneer u ons uw businesskaartje bezorgt
Elke verwijzing naar “MLL”, “wij”, “we”, “ons” of “onze” betreft MLL GROUP BV gevestigd te 3300 Tienen, Sint-Hubertusstraat 220 (RPR Leuven BE 1022.284.681), alsook elke verbonden vennootschap conform artikel 1:20 van het Wetboek van Vennootschappen en Verenigingen.
1.2 Wie is verantwoordelijk voor uw gegevens?
MLL, gevestigd te 3300 Tienen, Sint-Hubertusstraat 220, is verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens. We zijn geregistreerd bij RPR Leuven onder nummer BE 1006.398.061.
1.3 Hoe bereikt u ons?
Heeft u vragen over uw gegevens of wil u uw rechten uitoefenen? Dan kan u ons bereiken:
-
Per post: 3300 Tienen, Sint-Hubertusstraat 220
-
Per e-mail: info@mllboekhouding.be
2. Uw rechten
U beschikt over een aantal rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens. Binnen 30 dagen na ontvangst van uw verzoek voeren wij uw rechten uit. Indien dit niet mogelijk is, wordt u tijdig op de hoogte gebracht.
2.1 Recht op inzage
U mag opvragen welke persoonsgegevens we van u verwerken, waarom, waar deze vandaan komen, aan wie ze worden doorgegeven en hoelang we ze bewaren. Deze informatie ontvangt u schriftelijk of elektronisch.
2.2 Recht op correctie
Zijn uw gegevens onjuist of onvolledig? U kan ons vragen om deze aan te passen of aan te vullen.
2.3 Recht op wissing
Indien wij uw gegevens onrechtmatig verwerken, mag u vragen om deze te wissen. Soms kunnen wij dit weigeren, bijvoorbeeld bij wettelijke bewaarplichten of gerechtelijke procedures.
2.4 Recht op beperking
Bij twijfel over de juistheid of rechtmatigheid van de verwerking kan u ons vragen om die tijdelijk te beperken. We volgen uw verzoek op, tenzij er dwingende redenen zijn, zoals fraudepreventie.
2.5 Recht op bezwaar
U kan bezwaar maken tegen de verwerking van uw gegevens, tenzij dit wettelijk noodzakelijk is of in functie van een gerechtelijk belang.
2.6 Recht op overdraagbaarheid
U kan vragen om uw gegevens door te geven aan uzelf of een andere organisatie.
2.7 Recht op klacht
Bent u niet tevreden met onze aanpak? Dan kan u een klacht indienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit.
2.8 Identificatie
U kan uw rechten uitoefenen per brief of e-mail (zie 1.3). Voeg altijd een identiteitsbewijs toe (met onleesbare pasfoto en rijksregisternummer), zodat we uw aanvraag correct kunnen behandelen.
3. Welke gegevens verzamelen wij?
3.1 Klantgegevens
We verzamelen onder meer:
-
Naam, adres, taalvoorkeur, contactgegevens
-
Ondernemingen en functies waarin u actief bent
-
Informatie verplicht via antiwitwaswetgeving (bv. kopie ID, btw-nummer)
Aanvullend kunnen we ook volgende gegevens ontvangen:
-
Familiale situatie
-
Aankoop van vastgoed of waardevolle roerende goederen
-
Bankgegevens en boekhoudkundige gegevens
We vragen geen gevoelige gegevens (zoals ras, geloof, seksuele voorkeur of gezondheid).
3.2 Leveranciersgegevens
We verzamelen gegevens zoals naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres en taal om u correct te identificeren en te contacteren.
3.3 Cookies
Op https://www.mllboekhouding.be/ gebruiken we cookies om onze website goed te laten werken en gepersonaliseerde inhoud aan te bieden. Behalve de noodzakelijke functionele cookies, vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van cookies. Meer info vindt u in onze cookieverklaring.
3.4 Sollicitanten
Bij een sollicitatie verwerken we:
-
Persoons- en contactgegevens
-
CV, motivatiebrief, opleiding, ervaring
-
Eventuele tests en referenties
Uw gegevens worden enkel gedeeld met betrokken medewerkers en derden binnen het sollicitatieproces. Indien u niet wordt aangenomen, bewaren we uw gegevens maximaal drie jaar.
4. Waarom verwerken we uw gegevens?
4.1 Met uw toestemming
-
Voor het verzenden van nieuwsbrieven
-
Bij gebruik van cookies
-
Voor het ontvangen van brochures en communicatie
U kan deze toestemming steeds intrekken.
4.2 Wettelijke verplichtingen
Zoals opgelegd door:
-
Fiscale en handelswetgeving
-
Antiwitwasregelgeving
We kunnen uw gegevens ook delen met autoriteiten als dat wettelijk vereist is.
4.3 Contractuele verplichtingen
Uw gegevens zijn nodig voor de uitvoering van onze diensten, opleidingen of overeenkomsten met klanten en leveranciers.
4.4 Gerechtvaardigd belang
We communiceren met klanten en prospecten via direct marketing. Als u liever geen marketing meer ontvangt, volstaat een eenvoudig verzoek om u uit te schrijven.
4.5 Klokkenluidersbeleid
We voorzien een veilige en vertrouwelijke manier om inbreuken op onze waarden of wetgeving te melden, in lijn met de Europese klokkenluidersrichtlijn en Belgische wetgeving. Persoonsgegevens in dit kader worden enkel verwerkt voor opvolging en onderzoek van meldingen.
5. Delen en bewaren van gegevens
5.1 Met wie delen we uw gegevens?
Alleen met medewerkers of verwerkers die deze nodig hebben voor hun taak. In bepaalde gevallen delen we gegevens met partijen buiten de EU (zoals Google, Meta), steeds onder naleving van de privacywetgeving.
5.2 Geen verkoop of verhuur van gegevens
We verkopen of verhuren uw gegevens nooit aan derden voor commerciële doeleinden.
5.3 Bewaartermijnen
Uw gegevens worden niet langer dan nodig bewaard. We volgen hierbij de wettelijk voorziene bewaartermijnen.
6. Hoe beveiligen we uw gegevens?
MLL neemt technische en organisatorische maatregelen om uw gegevens te beschermen:
-
Regelmatige evaluatie van onze procedures
-
Beperkte toegang tot gegevens
-
Vertrouwelijkheidsovereenkomsten met personeel en verwerkers